niedziela, 19 kwietnia 2020

"Jeśli drzwi nie zamkniesz w porę..." czyli "Szeptacz"


Dziś na tapet biorę książkę pt. ”Szeptacz”, której autorem jest Alex North - brytyjski pisarz kryminalny.



Wstyd się przyznać, ale książkę tą dostałam na mikołajki 2019 od przyszłej teściowej i zabierałam się do jej czytania bardzo długo – częściowo z braku czasu a częściowo z odrzucenia od czytania.W końcu jednak nadeszła jej pora i absolutnie nie żałuję, że ją przeczytałam.

Głównym bohaterem jest Tom Kennedy, który z synem przeprowadza się do Featherbank, by zacząć nowe życie po śmierci żony. Nastroju nie poprawia to, że zaginął chłopiec, co wszystkim w mieście przypomina o zbrodni dokonanej 20 lat wcześniej. Sprawca dawnych zbrodni zamknięty jest w więzieniu - pojawia się więc pytanie- kto to zrobił i co wspólnego ma z tym wierszyk znany przez wszystkie dzieci „Jeśli drzwi nie zamkniesz w porę, szeptać zacznie ktoś wieczorem.[…]”?



Ogólnie książkę oceniam dość dobrze, ale jest bardzo nierówna. Pierwsza połowa jest dość monotonna, głównie skupiona na żałobie, wprowadzająca nas w całą akcję ale może nie przekonywać czytelnika na to, by zajrzeć na kolejne strony. Czytając opinie na bookstagramach czy też na lubimyczytać, zauważyłam, że nie tylko ja mam takie spostrzeżenia.

W dalszej części akcja nieco się rozkręca i to już pochłonęłam na jeden raz, ponieważ byłam ciekawa, co stanie się dalej. Zaczęłam zastanawiać się, kto jest porywaczem i dlaczego. Rozwinięcie niektórych wątków mnie zaskoczyło i wciągało jeszcze bardziej.

Podsumowując -  książka dobra, ale nie wiem, czy aż tak, jak była promowana i ile było na jej temat szumu przed wydaniem. Tym, którzy lubią kryminały z elementami thrillera polecam przeczytać, jeżeli nie czytaliście ale być może w e-booku lub z biblioteki.

Wpis na temat tej oraz innych książek przeczytanych przeze mnie jest na moim instagramie, na który serdecznie zapraszam.

Dajcie znać, czy czytaliście „Szeptacza” i jak wam się podobało a także czy polecacie jakieś inne książki w takim temacie.

12 komentarzy:

  1. przymierzam się do tej książki już bardzo długo,Twój wpis przekonał mnie aby ją zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dużo osób mówi o niej w pozytywny sposób, więc chyba muszę sprawdzić, o co tyle szumu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc wcześniej nie słyszałam o tej książce

    OdpowiedzUsuń
  4. O tej książce jeszcze nie słyszałam, ale bardzo rzadko sięgam po ten gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami tak jest z książkami, że musi nadejść ich czas. My tej jeszcze nie znamy

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś o niej słyszałam i nawet miałam plan przeczytać, ale czas zweryfikował moje plany. Chyba, że jeszcze kiedyś mi się zmieni

    OdpowiedzUsuń
  7. Też o tej książce wszędzie słyszałam i zastanawiam się nad jej przeczytaniem :) Na razie mam inne książki na stosiku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już gdzieś czytałam o tej książce, spotkałam się raczej z przychylnymi recenzjami. Akurat thrillery i kryminały lubię - więc to chyba coś w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. rzadko czytam książki z tego gatunku literackiego, o książce już słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem lubię dobry kryminał. Ale teraz czytam na tyle mniej, że fabuła i recenzja musza być naprawdę godne uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczęłam czytać, ale jakby tak od samego początku mnie neistety nie powaliła, więc ją odłożyłam narazie....

    OdpowiedzUsuń