środa, 8 kwietnia 2020

Przygotowania świąteczne


Coraz szybciej zbliżają się święta Wielkanocy i chociaż w tym roku będą prawdopodobnie dla wielu z nas mniej rodzinne, to większość przypuszczalnie poczyni jakieś przygotowania aby umilić sobie ten czas.

Moje przygotowania rozpoczynam od przeglądu lodówki i szafek – sprawdzam co mam już w domu, aby jedzenie się nie przeterminowało a także aby wykorzystać resztę jedzenia. Przy okazji przyda się to także do późniejszych codziennych zakupów, gdyż będę wiedziała, czego mi brakuje. Polecam robić takie przeglądy przynajmniej raz w miesiącu, bo czasem zdarza się zapomnieć o np. paczce wiórków kokosowych, które były na „przydasie” albo jakiś innych tego typu produktów.


Gdy wiem już co mam, planuję co dokładnie chciałabym przygotować, zapisuję wszystkie pomysły, które przyjdą mi do głowy a następnie wybieram kilka z nich. Czasem rezygnujemy z ciasta czy sałatki myśląc, że jest droga lub że nie wykorzystamy w całości danego produktu. Dlatego też zapisywanie wszystkich pomysłów się sprawdza – może się wtedy okazać, że np. łosoś lub tuńczyk, którego odrzuciliśmy z sałatki nada się także do jakiejś przekąski na świąteczny stół, lub po prostu do obiadu.



Po zapisaniu pomysłów warto spojrzeć na przepisy do wybranych przez nas dań i zapisać na liście te składniki, których brakuje nam w domu. Dzięki temu unikniemy powtórnych wycieczek do sklepu.

Aby nie przepłacać za wybrane przeze mnie produkty używam aplikacji Blix i sprawdzam, gdzie najtaniej kupię to, czego mi potrzeba.

Moja lista zakupów dopiero się tworzy, gdyż na zakupy przedświąteczne wybieramy się w piątek. Nie przygotowuję też zbyt wiele specjalnych rzeczy, gdyż w tym roku spędzamy święta  tylko w dwie osoby.
Listy zakupów zwykle robię na paragonach, żeby wykorzystać je w 100%.

A Wy jak przygotowujecie się do świąt? Robicie też takie listy, czy idziecie na żywioł?

17 komentarzy:

  1. My na święta nie robimy totalnie nic. W sumie nigdy jakoś nie szalejemy z zakupami i potrawami, a w tym roku w szczególności odpuszczamy. Może jedynie jakąś szybką sałatkę ogarniemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim rodzinnym domu zawsze te przygotowania były takim miłym czasem wspólnym, ale w tym roku niestety to odpada i ciężko się zmotywować.

      Usuń
  2. To beda naprawde świeta jedyne w swoim rodzaju, ale grunt, by je rzeżyć bez uszczerbku na zdrowiu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie za chwilę zaczynam robić listę potraw i zakupów na święta.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas trochę więcej osób, więc oczywiście sie przygotowujemy, robimy listę i już planuję ciasta :) Obowiązkowo musi być sernik i mazurek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, chciałabym bardzo spędzić święta z rodzicami, a nie mogę:(

      Usuń
  5. Ba, ja już nawet jestem po świątecznych zakupach! Robię je co środę od kiedy ogłoszono dobrowolną kwarantannę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje,my zwykle też w środy lub czwartki ale w tym tygodniu wyjątkowo inaczej.

      Usuń
  6. Lista to po podstawa, bez niej nie wychodzimy z domu

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeglądy produktów staram się robić jak najczęściej, bo wiem, że można o czymś zapomnieć :) Lista już gotowa, teraz przyszedł czas na najmniej lubianą przeze mnie cześć, czyli zakupy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze lubiłam zakupy ale ostatnio nie są przyjemnością niestety :(

      Usuń
  8. Lista to podstawa, nie ma co chomikować i kupować też bezsensu niektóre składniki.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja w tym roku nie robię nic, niestety moje sprzęty kuchenne odmawiają posłuszeństwa, liczę na inwencję innych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie robię, ciesze się, że w końcu nie muszę brać w tym udziału. Normalnie na świeta się jedzie, bo rodzina obchodzi i są wierzący, więc spędzamy czas z rodziną i ja po prostu się nie odzywam w pewnych tematach. Natomiast teraz mam okazję naprawdę odpocząć i mieć spokój :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie robię świąt w ty roku, nikt do nas nie przychodzi i my nie wychodzimy.
    owszem będzie naszykowane , la ew małej ilości na ans dwoje :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zakupy już poczyniłam i są one naprawdę minimalistyczne, gdyż w tym roku planuję tylko sernik z kajmakiem, sałatkę jarzynową i żurek :)

    OdpowiedzUsuń