niedziela, 10 października 2021

Błękitny wiatr. Tom 2. Synowie Ognia

Błękitny wiatr. Tom 2. Synowie Ognia  to powieść fantastyczna napisana przez Anetę Zych. 

Do jej przeczytania zachęciły mnie okładka jak i opis tej książki: 

"Laura, stworzona przez mieszkańców Błękitnej Planety, została wysłana na Ziemię z pewną misją. Tymczasem mieszkańcy planet Wenus i Arkturii dowiadują się, iż światu grozi katastrofa. Zapobiec jej mogą jedynie synowie ognia, którzy żyją na Ziemi w ludzkiej postaci. Niestety zatracili się oni w ziemskiej, szarej rzeczywistości, co spowodowało, że nawet sam międzyplanetarny łącznik nie jest w stanie ich rozpoznać."


Koncepcja życia na innej planecie nie jest niczym nowym, ale dobrze wpisuje się w całą fabułę. Bardzo podobała mi się również koncepcja kul ognia, które dają życie synom ognia. 

Ciekawą postacią jest również Muza pomagająca głównej bohaterce.


Książka jest interesująca, natomiast mi psują ją zbyt długie jak dla mnie (subiektywne odczucie) opisy nałogu, chytrości, egoizmu.

Moim zdaniem nie pasuje to trochę do klimatu fantastyki i sprawiło, że czułam się jakbym czytała książkę o problemach innych osób, a jednak sięgając po tego typu literaturę mam ochotę poczytać o czymś, co niekoniecznie istnieje i pobudzać swoją wyobraźnię.

Podsumowując...

Książka na pewno znajdzie swoich miłośników, natomiast ja do niej już nie wrócę. Ciekawa historia, przedstawiona po prostu w sposób, który mi osobiście nie do końca przypadł do gustu. Na pewno znajdą się czytelnicy, którym się spodoba. 

A wy czytaliście już tą pozycję? Dajcie znać jak wrażenia.


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Alternatywnemu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz