sobota, 16 maja 2020

5 języków miłości

   Jakiś czas temu z polecenia wielu osób przeczytałam książkę "5 języków miłości” Garego Chapmana.




   Autor porusza kwestie miłości - jej okazywania ale także umiejętności odbierania od drugiej osoby.
Można by powiedzieć, że przecież każdy dorosły kogoś kocha/kochał, cóż w tym dziwnego, prosta sprawa. 

  Związki tworzy jednak dwoje ludzi i jak bardzo by się nie starać nie siedzimy wzajemnie w swoich głowach, nie słyszymy wzajemnie swoich myśli i mamy różne potrzeby. Często z tego powodu wynikają nieporozumienia, często też ludzie w związkach czują się samotni mimo bycia w związku i właśnie w tej książce można znaleźć część odpowiedzi na swoje problemy. Na pewno nie wszystkie, być może mały procent, ale polecam każdemu, kto jeszcze nie miał jej w ręce i nie zna koncepcji pięciu języków miłości.

Autor opisał te języki jako:
  • wyrażenia afirmatywne,
  • dobry czas,
  • przyjmowanie podarunków,
  • drobne przysługi,
  • dotyk.

Na końcu książki zamieszczony jest też test (osobno dla kobiet i dla mężczyzn) gdyby ktoś po przeczytaniu nie był pewny co jest jego lub partnera językiem miłości. 

Przed czytaniem tej książki znałam już pobieżnie koncepcję 5 języków miłości, ale po lekturze zrozumiałam kilka nowych dla mnie rzeczy i staram się do tego odnosić w mojej codzienności.


Autor napisał również książkę o językach miłości dla singli oraz o okazywaniu miłości dzieciom a także kilka innych poradników. 

Moim językiem miłości jest dobry czas a jak to wygląda u Was? 
Znaliście wcześniej tą koncepcję i książkę?

3 komentarze:

  1. dobry czas wydaje się być kluczowy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem dziwna, ale totalnie nie wiem czym jest ten język miłości. Nie umiem w relacje damsko-męskie, taki typ ze mnie :D Kluskowy Garnek. Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy podział, myśle, ze może wiele wyjaśnić w tej niezwykłej relacji i uczuciu

    OdpowiedzUsuń